نگاه نو

این وبلاگ با موضوعات معرفتی و روانشناسی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

نگاه نو

این وبلاگ با موضوعات معرفتی و روانشناسی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

تا ظهور

سلام خدمت دوستان عزیز

 

چند روزی مهمان حضرت رضا(ع) بودیم . جای همه دوستداران آقا خالی. ازآنجایی که معصوم(ع)  فرمودند: حق علی المزور التحفة لزائر" ، " لازم است میزبان به مهمان خویش هدیه ای دهد. واقعا دستان مهربان ووجود رئوفشان را حس کردیم.

 

به قول یکی از دوستان چه چیز بهتر از اینکه به دیدن امام خود آمده ایم . اگر انسان به این نکته دقت کند یقینا دیگر استجابت حوائج یا عدم استجابت آنها تاثیری در رابطه با امام(ع) ندارد.

 

یکی از هدایای این سفر سه نکته برای مراقبت از نفس و حرکت در صراط مستقیم  بود :

1-    تفکر در نعمات الهی ، موقتی بودن زندگی دنیا و ابدیت وجود انسان ومتعاقب آن رتبه بندی و اولویت بخشی به ارزشهای معنوی و مادی.

2-     کنترل اعضا بدن: چشم،گوش،زبان،دست و پا، شکم و دستگاه جنسی.

3-    کنترل خیال.

 

بهترین روش برای کنترل خبال مشغول شدن به مفاهیم قرآنی ، انس با قرآن و درمعرض احادیث معصومین (ع) قرار گرفتن است.همانطور که فرمودند : همانا احادیث و سخن ما اهل بیت(ع) قلوب را زنده می کند.

ان شا الله با رسیدن نیمه شعبان ، ما هم دوباره متولد شویم . که تمام هدف خلقت ، شبیه انسان کامل شدن است.یعنی به مقام بندگی رسیدن وعاشق شدن .

 

                

 

مولا جان

چقدر فاصله است میان من تا حریم شما؟

هرچه از شما دور شدم به دنیا نزدیکتر

هرچه به دنیا نزدیک شدم از خدا دورتر

چرا؟ کدام گناه اینطور قلبم را واژگون کرد؟

کدام گناه سبب شد زشتیها را زیبا ببینم و جلوه های جمال را زشت؟

می گویند : هستند کسانیکه هر صبح خود را  در زلال نگاهتان تطهیر می کنند.

راست می گویند؟ به گمان ما خاک نشینان که افسانه است.

به قول یکی از عاشقانت ، می گفت : این روزها اگر کسی با خدا

 یا شما ارتباط داشته باشد ، مردم تعجب میکنند. اینکه تعجب ندارد .

عجیب این است که ما با شما غریبه ایم.

اصلا محبت دیدن و بودن با شما ، یعنی چه ؟

چرا اینقدر دور ؟

گهگاه می گویم ، در زندگیم اصلا جای امامم(عج) خالی است؟

یا آنقدر مشغول غیر شده ام که عدم حضورتان را در قلبم حس نمیکنم با تمام جلوه های ظهورش؟

من منتظرم. منتظر حضور نورتان در قلبم .

مولا جان

ببین .ببین با توبه با مناجات شعبانیه قلبم را شستشو دادم .آذین بسته ام

با کوهی از امید به فضل خدا ،منتظرم تا بیایی .

خدا شاهد است تمام توانم را گذاشتم ، محبت غیر را از قلبم دور کنم .

فقط نگاه شما را کم دارم .

منتظرم.

 

                                           یا محمد،یا علی، یا فاطمه،یا مهدی ادرکنی ولا تهلکنی.

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
مهجور دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:36

با سلام و تهنیت
اگر قلبت را با مناجات شعبانیه شستشو دادی بدان که با نظر و نگاه خود حضرت صاحب (عج) بوده پس خوشا به حالت که دگر هیچ کم نداری....
زیبا بود .التماس دعا

زینب دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:22 http://zeynab73.blogsky.com

زیارت قبول.
مارو دعا کردین؟!

علیرضا اردکانی دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 16:03

سلام . بازهم حسرت برای من و ذوق وصل برای شما ارمغان این سفر بود .میتوان از گرد سفرت و اشک دیدگانم جوهری ساخت و بر کاغذ دل نوش:

*** تا یار که را خواهد میلش به که باشد***

علیرضا اردکانی سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:27

سلام.پیروزی غرور آفرین نوجوانان والیبالیست ایران اسلامی بر همه مبارک باد.

باران سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 16:19 http://tasbih114.blogfa.com

امشب ببین ... دستهای من پُر نامه است . نه تنها نامه های دلتنگی من ... بلکه نامه تمام عاشقان گنبد فیروزه ای ات .....دوباره باران .... دوباره باران .... هی انگار دوباره صدای قدمهای تو را می شنوم ... آری آری ... باران ... همیشه صدای قدمهای توست . سلام یار تسبیح به دست من ... امروز اومدم دعوتت کنم به ختم صلواتی که برای سلامتی و ظهور آقا قراره برگزار بشه از تو می خوام به عنوان یه یار جمکرانی تو هم هر کی رو میشناسی برای این ختم صلوات دعوت کنی تا همه بتونن شریک بشن....تمام جزئیات رو قبل از ثبت نام بخون ....منتظر شاخه شاخه گل محمدی ات هستم ...التماس دعا

زینب سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 17:13 http://zeynab73.blogsky.com

اگرچه آینه ام ازغبار لبریز است
هنوز از تپش انتظار لبریز است
ببار برسر ایل وقبیله گل ها
که تشنگی زلب این تبار لبریز است.
اگر چه زردی رویم نشانه پاییزی است
بهار چشم من ازآبشار لبریزاست
عیدتون مبارک!
تو احیا گر فتن امشبتون به خدا بگین دیگه نیمه شعبانی بدون او واسمون نیاره!

محمد ایوب پنج‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 22:48 http://www.hajihemmat.blogfa.com

با سلام
مطالب پر محتوا و تو پی دارید .ان شالله که خدا حفظتون کنه.
به وبلاگ شهید همت سر بزنید.
من نویسنده ی این وبلاگ دنبال موردی برای ازدواج هستم.
اگر تونستید کمکم کنید ...یاعلی
تو بخش نظرات خصوصی منتظرتون هستم

DJ-TIGER جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 07:21 http://www........com

سلام ، از وبلاگتون مستفیض شدیم . خدا شما را خیر دهاد !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد