نگاه نو

این وبلاگ با موضوعات معرفتی و روانشناسی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

نگاه نو

این وبلاگ با موضوعات معرفتی و روانشناسی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

عوامل پیشرفت انسان

1- قبل از هر چیز باید بدانید که مهم ترین عامل براى پیشرفت انسان کسب حلال و خوردن لقمه پاک است که ظرف وجود انسان را گسترش داده و توفیق صعود به مدارج بالاتر را نصیب او ساخته و به وقت انسان برکت مى دهد. از این گذشته با توجه به رشته اى که انتخاب کرده و موفق شده اید باید هوش و استعداد خوبى براى فراگیرى علوم دینى را داشته باشید شما مى توانید نیمى از وقت خود را صرف فراگیرى علوم دینى کنید و آینده درخشانى را براى خود رقم زنید و به عبارت روشن تر، با تحمل سختى ها، صرفه جویى در وقت و پرهیز از کارهاى بیهوده و یا کم فایده، مى توانید زمان قابل توجهى را به آموزش مباحث معرفتى اختصاص دهید .

2- براى ثبات قدم و استقامت بر ایمان به نماز اول وقت اهمیت دهید. هنگام هجوم وسوسه هاى شیطان ذکر«لاحول و لاقوة الا بالله العلى العظیم و صلى الله على محمد و آله» را زیاد بگویید. شب با وضو خوابیده و قبل از خواب استغفار مجرب امیر المومنین علیه السلام را که در کتاب "تجربه شیرین ندامت" ص263 آمده بخوانید. زیارت آل یاسین(زیارت امام زمان عج) را که در اواخر مفاتیح الجنان آمده مرتب بخوانید. صبح بعد از نماز صبح دعاى عهد را که در اواخر مفاتیح آمده بخوانید و گاهى با زبان خودتان با امام زمان خودتان حرف بزنید و از آن حضرت کمک بخواهید .

3- عدم توانایى براى پاسخ به سوالات مذهبی، دلیل بر مشکل اعتقادى یا افت روحى نیست بلکه احتیاج به دانش بیشتر و آموزش هاى خاص دارد که باید در تحصیل آن کوشا باشید .

4- انشاءالله با اهمیت دادن به تذکرات فوق، حالت دلهره و اضطرابتان نیز از بین خواهد رفت همچنین با مطالعه کتب مفیدى که خدمتتان معرفى مى شوند .

5- در این زمان معرفى استاد اخلاق کار دشوارى است و راه خطرناکی. به شما پیشنهاد مى کنیم با قرآن بیشتر انس بگیرید قرآن زیاد خوانده و در آن تأمل و تفکر کنید و کلمات نورانى پیامبر و اهل بیت او علیهم السلام را دقت مطالعه کنید و با توسل به امام زمان و آباء گرامى اش از آن بزرگوار بخواهید دوستان خوب و با معرفتشان را با شما آشنا سازند، بگونه اى که با یقین به مقصود خود برسید نه با خیال و احتمال !

6- کتبى که سفارش میشود عبارتند از : 1- شمیم آشنایى تالیف دکتر سید محمد بنى هاشمى 2- تجربه شیرین ندامت تالیف محمد حسین یوسفی 3- رمز موفقیت تالیف سید مرتضى مجتهدى 2جلد 4- مجالس حضرت مهدى ع تالیف محمد رضا باقى اصفهانی 5- گفتارهایى پیرامون امام زمان تالیف دکتر سید حسن افتخار زاده 6- مقدمه توضیح المسائل حضرت آیت الله وحید خراسانى ( که ارزش چندین بار مطالعه را دارد )

نظرات 4 + ارسال نظر
مریم شنبه 9 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 18:08 http://bebarabram.blogfa.com

از بهشتم رانده ای ... باشد که برگردانی ام
بر نمیگردد ولی عمری که باطل ساختی ... !

موفق و موید باشید .

Someone شنبه 9 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 19:57 http://yaveh-gooyan.blogsky.com

سلام
من با یک واقعیت دیگه از دنیای خودم به روز هستم
---
موفق باشی

حامد فراهانی شنبه 9 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 22:35

از دوستان هیئتی ام که با تلاش خود مطالب مفید وبلاگ را افزایش می دهند متشکرم.

هما چهارشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 15:02 http://www.rahe-pishraft.blogfa.com

سلام وبلاگتون عالیه امیدوارم موفق باشید اگه مایلید تبادل لینک کنیم من موافقم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد